تعداد بازدیدها:4455
Share/Save/Bookmark
گفتگو با دكترعلي نام‌آور رئیس دانشکده علمی تحقیقاتی طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان
پاسخ 2 > نویسنده : گفتگو با رئیس دانشکده علمی – تحقیقاتی طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان کد: 258

 این گونه حملات را اینجانب شخصا تجربه كرده‌ام كه قبلا در ساعات مشخصی از شبانه روز ...

فرادرمانی دارای یك سری نتایج مثبت سطحی و زودگذر غیر قابل انكار است ...

قویا معتقد می­‌باشم كه پیامدهای عدم مقابله صحیح با این فرقه در آینده بسیار بسیار نزدیك ...

متاسفانه تا به حال با فرادرمانی برخورد بایسته از سوی هیچ ارگان، موسسه علمی، دینی، سیاسی صورت نگرفته است كه دلایل آن برای اینجانب نیز مبهم است.

 

■  حضرتعالی موسس و رئیس دانشکده علمی تحقیقاتی طب سنتی و مکمل کشور ارمنستان هستید؛ اگر ممکن است تعریف روشن وگویایی از طب مکمل بیان کنید؟ مشخصا چه شیوه­‌هایی در چارچوب طب مکمل قرار می‌­گیرند؟

  ■ طب مكمل شامل برخی روش­‌ها می­‌گردد كه در چهارچوب طب سنتی قرار گرفته و جزیی از آن محسوب می‌شود. برای مثال طب سنتی چینی، طب سنتی هندی، طب سنتی كره­ای، طب سنتی ایرانی، طب سنتی ارمنی و نظایر آنها كه در تمامی اقوام و ملل دارای پیشنه غنی تاریخی وجود دارند. طب مكمل همان‌طور كه از نامش پیدا است به تنهایی كامل و كافی نبوده بلكه در كنار طب سنتی و یا طب كلاسیك غربی كاربرد تكمیلی (مكمل) پیدا می­‌كند همانطور كه شیر خشك در كنار شیر مادر جنبه غذای مكمل برای نوزاد دارد. از روش‌های طب مكمل می­‌توان موارد ذیل را نام برد: طب سوزنی كه دارای ۱۲ روش مختلف است، همیوپاتی كه به نوبه خود محل سوال و بحث است، طب آیورودا، یوگا و امثال آنها. برخی از این روش‌ها نیز جنبه انرژیتیك دارند نظیر ریكی كه خود دارای زیرشاخه‌های بسیار متعددی است، روش خوزه سیلوا، سنگ­‌ درمانی، روش‌­های مدیتیشن تبتی، هندی، ژاپنی،.... آنچه به ناصحیح و ناعادلانه "فرادرمانی" (كاملترین روشی درمانی كه فراتر از همه روش ها است) و سایمنتولوژی نام گرفته­‌اند و عملا هر دو یك روش می­‌باشند نیز عملا جزو همین روش‌­های انرژتیك می­‌باشند.

■  با توجه به اینکه طرفداران ومروجان فرادرمانی ادعا می­‌کنند که در برخی از مراکز طب مکمل در دنیا روی فرادرمانی کار می­‌شود، اولا: تعریف فرادرمانی از دیدگاه شما چیست ومشخصه­‌های آن کدام است وثانیا: آیا ارتباط میان فرادرمانی وطب مکمل وجود دارد، ثالثا: آیا در کشور ارمنستان و مشخصا در دپارتمان طب مکمل، چنین تحقیقاتی انجام می­‌شود؟

  ■ پیش از اینكه فرادرمانی را از دیدگاه طب بررسی كنیم لازم است تعریفی از خود "طب" داشته باشیم. طب یك دانش كاربردی است كه بر پایه مجموعه‌ه­ای از سایر علوم: شیمی، فیزیك، ریاضی، آناتومی، بیولوژی، فیزیولوژی... استوار بوده و هدف آن فراهم كردن ۱) امكان تشخیص بیماری توسط پزشك، ۲) انتخاب روش درمان، ۳) ارائه راهكارهای جلوگیری از بیمار شدن و یا جلوگیری از بازگشت بیماری می‌باشد نظیر واكسیناسیون، رژیم‌های غذایی صحیح، روش زندگی سالم .... حال با دقت به لینك ذیل (http://www.youtube.com/watch?v=OM7yLGXext0) كه معرفی فرادرمانی توسط شخص محمدعلی طاهری است مشاهده می­‌نماییم كه فرادرمانی با علم در تضاد است و دیدگاه علمی حتی باعث خنثی شدن آن است. از سوی دیگر تناقض بزرگ دیگر در گفته­‌های وی این است كه فرادرمانی كه شعور و رحمت الهی است به سادگی با داشتن دیدگاه علمی بی اثر و خنثی می­‌گردد. یعنی ایشان تلویحا رحمت الهی را نیز در تضاد و تقابل با علم محسوب می­نماید. اما فرادرمانی از دید اینجانب كه خود نیز از سال ۲۰۰۷ میلادی توسط خانم دكتر پیرزاده كه برای شركت در یك سمینار پزشكی به ارمنستان آمدند با فرادرمانی آشنا شدم و بعد خود نیز به عنوان یك محقق، فرادرمانگر شدم به شكل بسیار ساده اینگونه است "فرادرمانی یك كپی ناقص و خطرناك از چندین روش انرژیتیك دیگر نظیر ریكی، خوزه سیلوا، یوگا، بیولوكیشن و نظایر آنها است و مانند آنها بصورت تفویضی این توانایی از فردی به فرد دیگر منتقل شده و اصطلاحا همسویی صورت می گیرد و نیازی به هیچگونه آموزشی ندارد مانند وقتی كه یك سوزن معمولی را به یك مغناطیس مالیده و آنرا نیز به مغناطیس تبدیل می‌كنیم". در اثبات اینكه فرادرمانی یك جریان ساده انرژی است نظیر ریكی، شایان ذكر است كه دانشگاهما در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در كشور ارمنستان كنفرانس‌های تخصصی بین المللی برگزار نمود كه بیش از ۱۰۰ شركت كننده از ایران نیز داشت و ما در بخش عملی این كنفرانس­ها با استفاده از دستگاه بیوسكوپ و نیز روش بیولوكیشن نشان دادیم كه جریان فرادرمانی با دستگاه قابل ثبت بوده و یك جریان انرژی قابل هدایت و تقریبا قابل كنترل فیزیكی می‌باشد و اخیرا نیز طی آزمایشاتی كه با قفس­های فاراده از جنس آلومینیوم، سرب و روی انجام دادیم مشخص گردید كه فرادرمانی توان عبور از قفس­های فاراده را ندارد كه این خود نشان دهنده این است كه "رحمت الهی نبوده" بلكه یك جریان ساده انرژی است كه فرادرمانگر با كمك دست خود و یا سایر تكنیك­‌ها آنرا هدایت و كنترل می‌­نماید و همچنین جنسیت، سن، توان جمسی و فیزیكی فرادرمانگر در شدت و ضعف این جریان موثر می­باشند. برای مثال یك مرد سی ساله ورزشكار دارای تشعشع انرژی قوی­تری از یك پیرزن ۶۰ ساله نحیف می­باشد. از سوی دیگر فاكتور "لزوم وجود فرادرمانگر" خود یك دلیل دیگر در اثبات آن است كه فرادرمانی یك پدیده فیزیكی و مادی است كه نیاز به كسی به نام فرادرمانگر دارد كه آنرا فرابخواند تا جاری گشته و پس از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه دستور به قطع آن دهد. حال با توجه به توضیحات شخص محمدعلی طاهری و اعتقاد راسخ پیروان فرقه عرفان كیهانی حلقه بر اینكه فرادرمانی فاقد توجیه و توصیف علمی است بدیهی است كه نمی­توان آنرا علم محسوب كرد و نام طب مكمل بر آن نهاد. با این وجود دانشگاهی در ارمنستان به نام " Medicine lTraditiona of University " (دانشگاه پزشكی سنتی) كه دارای تشابه اسمی با دانشكده ما می­باشد از سال ۲۰۱۰ میلادی به پایگاه این فرقه در خارج از ایران تبدیل شده كه البته صرفا به دلیل سود اقتصادی سرشار با این فرقه همكاری می­‌نماید و اخیرا در تهران نیز یك دفتر نمایندگی ایجاد كرده­اند كه خرید و فروش سرتیفیكیت­های دوه­های فرادرمانی تسهیل گردد. اما در حال حاضر در كل دنیا تنها موسسه‌­ای كه از جنبه علمی فرادرمانی را مورد بررسی قرارداده دانشكده ما یعنی دانشكده علمی ­تحقیقاتی طب سنتی و مكمل كشور ارمنستان می‌­باشد؛ زیرا این فرقه به جز شعر و ضرب المثل فاقد هرگونه مطلب علمی است كه به یك دانشگاه یا موسسه علمی ارائه دهد تا آنرا بپذیرند و بخواهند با آن همكاری كنند.
  آیا فرادرمانی وتشعشع دفاعی مطرح شد از سوی عرفان حلقه، از لحاظ علمی قابل توجیه است؟

  ■ یكی دیگر از تناقضات موجود در خود آموزه‌های فرقه عرفان كیهانی حلقه در همین اصطلاحات و واژه‌­هایی است كه بكار می­برند. برای مثال "تشعشع دفاعی". اگرچه این فرقه، متعصبانه "انرژی" بودن فرادرمانی را رد می‌­نماید ولی خود واژه تشعشع حاكی از این است كه در این پدیده یك سری اشعه (انرژی) وجود دارند كه به دو گروه "دفاعی" و "تهاجمی" تقسیم می شوند. تشعشعات دفاعی مانند سپر برای دفاع در مقابل هر عاملی استفاده می‌­شود كه در تقابل با این فرقه باشد و تشعشعات تهاجمی كه "رسما" از آنها نام برده نمی‌­شود برای حمله به "عوامل مقابل" بكار می­روند. این نكته را دو نفر از روسای فعلی این فرقه كه یكی از آنها در حال حاضر در ارمنستان نیست برای اینجانب كاملا شرح دادند كه "برای مثال آقای ایكس فردی است كه به شدت با ما مخالف است و از سوی دیگر دارای وجهه و نفوذ در یك سری اشخاص مهم می­‌باشد. با فرستادن این تشعشات برای وی، آقای ایكس بعد از چند روز باز گشته و كاملا از موضع دیگری با ما سخن گفته است". یا فرضا برای مقاصد ایذایی از این تشعشات استفاده می‌نمایند. این گونه حملات را اینجانب شخصا تجربه كرده‌ام كه قبلا در ساعات مشخصی از شبانه روز موجب بروز سرد درد، وزوز گوش، افت فشار خون.... می گشت كه بزودی راه كار خوبی برای خنثی­ سازی آن پیدا كردم بدین شكل كه بلافاصله با شروع حملات با تكرار ذكر "اعوذ بالله من الشیطان رجیم، بسم الله الرحمن الرحیم" خود را در معرض این تشعشعات تجسم می­‌نمودم كه با دست آنها را پراكنده می­‌نمایم و بعد از چند ثانیه حملات خاموش می­‌گردد. بكارگیری این فن و حصول نتیجه مثبت از آن، خود دلیل روشنی بر آن است كه این تشعشعات و فرادرمانی رحمت الهی نبوده و منشایی غیر الهی دارند كه با ذكر نام خداوند و پناه بردن به وی از شر شیطان قطع می‌­گردند. حال با توجه به برخی نكات ذكر شده تا به اینجا می‌­توان صریحا نتیجه‌­گیری نمود كه فرادرمانی یك پدیده فیزیكی ساده و قابل بررسی علمی و ابزاری و آزمایشگاهی و از نوع الكترومغناطیسی است با دامنه ارتعاش بین ۸ الی ۱۳ هرتز كه موجب آسیب رسانی در درجه اول به سیستم اعصاب مركزی محیطی و سپس به ارگان‌های داخلی نظیر كبد، طحال، كلیه‌ها، سیستم عروق... می‌گردد. بررسی این پدیده از جنبه فیزیكی در حیطه كاری دانشمندان فیزیك بوده و آنچه در بالا ذكر گردید به عنوان سرنخی مفید برای آنها كافی است.
  کسانی که در جلسات فرادرمانی عرفان حلقه شرکت می­‌کنند، گاهی با پاره­‌ای از اختلالات روان شناختی در زندگی مواجه می‌­شوند، آیا از این اختلالات اطلاع دارید و به نظر شما علت آن چیست؟

  ■ همانطور كه گفته شد فرادرمانی طبق نتایج بررسی­های ما تشعشعات الكترو­مغناطیسی است و شاید محققان فیزیك بتوانند بزودی وجود سایر فاكتورهای انرژی را نیز در آن بیابند. اما تا همین حد فعلا برای دنیای پزشكی كافی است كه تشعشعات الكترو­مغناطیسی در فركانس­‌های مشخصی جزو مخرب‌­ترین و مضر­ترین پدیده­‌های جهان هستی محسوب می­شوند و كه ساده‌­ترین آنها تشعشعات تلفن موبایل و مونیتور كامپیوتر­ها است و قوی ترین آنها سلاح‌­های ارتعاشی است كه در برخی كشورها در حال آزمایشات نهایی است و ما نیز بررسی­‌های بسیار جالبی در این زمینه انجام داده­‌ایم كه دست آورده‌ای جالبی حاصل نموده­‌اند. این گونه ارتعاشات موجب بروز عوارض خاصی در هدف می­‌گردند كه حسب شدت و طول مدت قرار گرفتن در معرض آنها، متفاوت بوده و از سرگیجه و سردرد و وزوز گوش شروع شده سپس به اختلالات خواب، بی خوابی، ضعف حافظه، عدم تشخیص موقعیت زمانی و مكانی، توهمات شنیداری و دیداری، ....... اختلال كار كبد، كیسه صفرا، طحال، كلیه‌­ها شده و حتی به نوبه خود می­‌توانند موجب بروز موتاسیون در ژن‌­ها و تولد نوزادان دارای معلولیت جسمی یا ذهنی شوند كه البته باید در نسل بعدی منتظر چنین عواقبی بود. جالب این است كه این تشعشعات حتی دارای توان اعتیاد­زایی می‌­باشند بدین صورت كه فرد بعد از مدتی به آنها معتاد شده و بدون دریافت آنها دچار عوارضی مشابه عدم دریافت نیكوتین یا مواد مخدر و اصطلاحا نوعی خماری می­‌گردد. از دید طب سنتی ایرانی، عوارض مذكور ناشی از غلبه سودا بوده با روش‌­های اصلاح رژیم غذایی ضد سودا، ورزش مناسب و برخی داروهای گیاهی و عطرهای طبیعی نظیر عطر گل محمدی و در صورت لزوم داروهای شیمیای قابل اصلاح و درمان است.
  تاثیرات مثبتی از به کاربردن فرادرمانی در درمان بیماری‌­ها و یا کاهش آن از سوی مبلغان این جریان، گزارش می­‌شود؛ اگر فرض را برصحت این گزارش‌­ها بگذاریم، به نظر شما چگونه می‌­توان آن را توجیه کرد؟ آیا نمی توان آن را به تلقین و القاء فکر نسبت داد؟

  ■ به عنوان یك محقق كه فرادرمانی را هم بر روی خود و هم برروی ده­‌ها بیمار داوطلب آزمایش نموده­‌ام می­‌توانم بگویم كه فرادرمانی دارای یك سری نتایج مثبت سطحی و زودگذر غیر قابل انكار است و عمدتا در كاهش سریع ولی بسیار كوتاه مدت فشار خون بالا، درد استخوان­‌ها و نیز ایجاد نوعی احساس سبكی و نشاط موفق است. اما بعد از چند روز موجب تشدید همان عوارض اولیه و نیز بروز عوارض جانبی می‌گردد كه ذكر گردید. لذا صرفا اینكه فرادرمانی دارای نتایج مثبتی نیز می­‌باشد استفاده از آن را توجیه نمی‌­نماید زیرا عوارض آن بیشتر و قوی­‌تر و عمیق و دیرپا هستند ضمن اینكه اعتیاد­زا است. همه می‌­دانیم كه قطره نوالژین كه یكی از قوی­ترین مسكن­‌های روزگار خود بود و هنوز در ایران بسیاری از مردم آن را بخاطر دارند به دلیل اینكه بعد از حدود ۳۰ سال سرطان­زا بودن آن مشخص شد، در دنیا ممنوع گشت لذا نباید به فرادرمانی كه یك پدیده مشكوك است - و تا به حال نیز عوارض جانبی بسیاری از آن دیده شده و هنوز رسما و به روش علمی جز در دانشگاه ما در هیچ كجای دنیا مورد بررسی قرار نگرفته است- اجازه عمل و استفاده داده شود. آنچه در بُعد تلقین مطرح است نیز كاملا قابل توجه می­‌باشد زیرا تلقین اصولا یك فاكتور مهم در دنیای پزشكی اعم از كلاسیك و سنتی می­‌باشد. وقتی كه بیمار نزدیك پزشك اخمو و خشن برود بدیهی است كه از نسخه وی نتیجه مطلوب را دریافت نخواهد كرد ولو اینكه وی پزشك بسیار دانشمندی بوده باشد و برعكس وقتی پزشك، فردی خوش اخلاق و باحوصله و متبسم باشد حتی اگر خیلی هم حاذق نباشد، بیمار با دریافت روحیه خوش، از نسخه وی نتیجه مثبت دریافت خواهد نمود. در پزشكی پدیده­ای وجود دارد به نام "اثر پلاسبو" كه با دادن یك "داروی كاذب" به بیمار، مثلا آب و گفتن اینكه این یك داروی بسیار مفید و قوی و منحصر به فرد است و باید به فلان مقدار و در فلان ساعات با دقت كامل مصرف شود، بیمار با تلقین این نكات مثبت درمان می­گردد. فرادرمانی نیز اینگونه است. با توجه به اینكه ملت شریف ایران دارای فرهنگی خدا دوست و خدا پناه می­‌باشند، گفتن مطالبی نظیر "لطف الهی، شعور الهی، هوشمندی الهی، ..." یك وجه مثبت و گرایش در دل افراد تلقین می‌نماید كه تاثیر پذیری كاذب آنها از فرادرمانی را تقویت می‌نماید. اثبات این مطلب با یك آزمایش ساده و عدم تاثیر­پذیری یك یا چند داوطلب بی‌­اعتقاد و بی­‌اعتماد به فرادرمانی قابل اجرا است. نكته دیگر این است كه طبق گفته خود محمدعلی طاهری، فرادرمانی در ۳۰ درصد موارد بی­‌نتیجه است، از سوی دیگر مشاهدات ما نشان داده كه در خوش بینانه­‌ترین آمار دست كم در۵۰ درصد از ۷۰ درصدی كه درمان شدند بیماری بازگشت می­‌كند و در دست كم ۹۰ درصد آنها نیز عوارض جانبی بروز می­‌نمایند. حال خود با یك محاسبه سرانگشتی متوجه خواهید شد كه برای مثبت بودن فرادرمانی چه آماری باید ذكر شود!!!
  جریان عرفان کیهانی ادعا می­‌کنند که در میان صاحب­‌نظران ، تنها کسانی که با باندهای قاچاق دارو و خدمات پزشکی مرتبط هستند، با ایده فرادرمانی مبارزه می­‌کنند. به نظر شما این امر تا چه حد صحت دارد، و اساسا آیا موضع گیری مشخص و روشنی در مراکز مهم درمانی دنیا در قبال فرادرمانی وجود دارد؟

  ■ متاسفانه تا به حال با فرادرمانی برخورد بایسته از سوی هیچ ارگان، موسسه علمی، دینی، سیاسی صورت نگرفته است كه دلایل آن برای اینجانب نیز مبهم است ولی یكی از این دلایل این است كه مسئولین امور دینی، علمی، پزشكی، سیاسی .... به دلیل عدم آگاهی از ماهیت و عوارض و پیامدهای این پدیده در حوزه اختیاری و فعالیت خود، آن را جدی تلقی ننموده­‌اند و تصور نموده­‌اند ملعبه­‌ای است در دست یك سری افراد "بی غم و مشكل" كه خود را با آن سرگرم می‌­نمایند. و اگرچه برخوردهایی نیز با این فرقه و رهبر آن شده ولی صرفا تعزیری و سطحی است. روزی بود كه برای مظلوم‌­نمایی ادعا می­‌كردند كه شركت­‌های دارویی با در خطر دیدن منافع خود با آنها مخالفت می‌­كنند ولی امروز چنین ندایی از آنها شنیده نمی­‌شود به دو دلیل اولا عملا خیل بزرگی از افراد آسیب دیده از فرادرمانی راهی مطب­‌های پزشكان مختلف می‌­شوند كه برای درمان این آسیب‌­ها نیاز به دارو دارند لذا در واقع می‌­توان گفت این فرقه برای شركت­‌های دارویی مشتری فراهم كرده است. ثانیا هدف اصلی این فرقه یا دقیق‌­تر بگویم روسای این فرقه رسیدن به خدا و درمان بدون دارو نیست بلكه فراتر از حوزه عرفان و طب است كه شواهد مشخصی نیز دارد. از سوی دیگر این فرقه با توجه به بنیان علم­‌گریزی كه دارد و از كلیه علوم موجود در دنیای امروز تنها "آمار" را به رسمیت می­‌شناسد و دائما با انتشار آمارهای ساختگی قصد "علم نمایی" دارد سعی می­‌نامید خود را یك نهضت علمی و خداجو معرفی كند كه حقوق آنرا پایمال كرده‌اند. اما جالب­‌ترین نكته این است كه گفته می­‌شود محمدعلی طاهری كه در حال سپری كردن محكومیت تعزیری خود می‌باشد دچار انواع و اقسام بیماری­‌ها است در حالیكه وی بنیانگزار "فرادرمانی" یعنی برترین روش درمانی است!! ولی واقعیت این است كه وی بیش از ۱۰ سال است كه برای خود و عزیزان و نزدیكانش از فرادرمانی استفاده نمی­‌كند زیرا بهتر از هركسی به عوارض خطرناك آن آگاه است.
  خاستگاه وانگیزه‌­های فردی واجتماعی گرایش به این نحله‌­های شبه عرفانی چیست؟ (به خصوص که اکثر افراد جذب شده، بدون دلیل و چون چرا ادعاهای مطرح شده را می­‌پذیرید) و در آینده چه خطراتی متوجه جامعه ما خواهد شد؟

  ■ با توجه به آشنایی مستقیمی كه اینجانب با شخص محمدعلی طاهری و برخی افراد كه در زمان فعلی روسای این فرقه می‌­باشند و گفته­‌های آنها در پشت درهای بسته به اینجانب، قویا معتقد می‌­باشم كه پیامدهای عدم مقابله صحیح با این فرقه در آینده بسیار بسیار نزدیك ابتدا درحوزه حكومتی و سیاسی، سپس در حوزه شریعت و دین و اخلاق و در ادامه در حوزه سلامت روانی و جسمانی جامعه ایران مشاهده خواهد شد. با توجه به اینكه بیش از ۹۹ درصد افرادی كه به این فرقه گرایش دارند از اقشار ساده و خوش قلبی هستند كه فاقد تحصیلات متناسب برای درك صحت و سقم آموزه­‌های این فرقه می‌باشند، لذا اطلاع ­رسانی و آگاه­‌سازی جامعه كاری بسیار مهم و در عین حال دشوار است. صرف اینكه كسی مهندس راه و ساختمان یا كامپیوتر باشد برای قضاوت در مورد مفید یا مضر بودن فرادرمانی یا الهی و غیرالهی بودن آن كافی نیست، بلكه این امری است در صلاحیت پزشكان و روحانیون. لذا می­‌بایست كمیته­‌ای رسمی و دولتی از یك عده روحانی، فیزیكدان و پزشك علاقمند و دلسوز تشكیل شده و طی یك سری برنامه­‌های تلویزیونی، تاكید می­‌نمایم برنامه‌­های تلویزیونی در كانال­‌های اصلی و در ساعات اولیه شب كه مردم دارای حوصله و وقت كافی هستند از نظرات كارشناسی این افراد برای مقابله با فرادرمانی و عرفان آن كه از كیهان وارد شده استفاده گردد. یكی از ویژگی­‌های مهم و خطرناك این فرقه تاكید بر تسلیم كامل به آموزه­‌های آن است كه در صورت تخلف از این تسلیم كامل، فرد دچار پس­رفت عرفانی شده و "توانایی‌های مثبت" خود را از دست می­‌دهد. با توجه به اینكه این "توانایی­‌های مثبت" برای بخش عظیمی از اعضای این فرقه بسیار گرانبها بوده و نمی­‌خواهند خود را از آنها محروم نمایند لذا كلیه مطالب را بی چون و چرا می­‌پذیرند. از سوی دیگر این یك حیله بسیار حساب شده از سوی رهبر فرقه است زیرا اگر قرار باشد افراد دچار " چون و چرا" شده و پرسش مطرح كنند با توجه به فقدان هرگونه فاكتور و محتوای علمی در این فرقه، رهبر آن چاره­ای جز سكوت و رسیدن به بن­بست و در نتيجه شكست نخواهد داشت. اینجانب شخصا با بیش از ۵۰۰ نفر از مسترهای این فرقه آشنا بوده و بحث‌های دوستانه داشتم كه آغاز نشده ختم می­‌شدند، زیرا در پاسخ به گفته­‌های اینجانب متعصبانه می­‌گفتند " استاد طاهری چنین گفته، پس قطعا چنین است و جز این نیست"

یكی دیگر از فریب­‌های بزرگ فرقه عرفان كیهانی حلقه "ویروس­‌ها یا موجودات غیر ارگانیك" نام دارد كه به جن، پری، دیو، ملك،... گفته می­‌شود. واژه ارگانیك در دو معنا قابل بررسی است: معنی اول آن "عضوی" است. طبق آموزه­‌های كلیه ادیان الهی و حتی غیر الهی موجودات مذكور دارای تولد و مرگ؛ تولید مثل، تغذیه، حركت و سایر فاكتورهای حیاتی هستند. بدیهی است موجودی كه فاقد ارگان حركتی یا گوارشی یا تناسلی باشد نمی­‌تواند واجد فاكتورهای حیاتی ذكر شده باشد. لذا از این بُعد انتخاب واژه غیر ارگانیك برای این موجودات غلط است. معنای دیگر ارگانیك در علم شیمی است "هر ماده حاوی كربن و هیدروژن" با توجه به اینكه طبق آموزه‌های ادیان مختلف موجودات مذكور از جنس آتش آفریده شده­‌اند و بدیهی است كه آتش حاوی كربن و هیدروژن می­‌باشد لذا این موجودات "آلی" یعنی ارگانیك می­‌باشند. بنابراین انتخاب واژه غیرارگانیك برای این موجودات از هر دو جنبه حاكی از كم دانشی كسی است كه این واژه را انتخاب كرده است و نیز حاكی از قصد روشن عوام­‌فریبی وی می­‌باشد. مگر اینكه آقای محمدعلی طاهری این موجودات را كالبدشكافی و آزمایش نموده باشد.

مطالب مرتبط
گفتگو با عضو جدا شده از فرقه عرفان حلقه
گفتگو با حجت الاسلام محمود رضا قاسمي
گفتگو با رضا اللهياري عضو سابق فرقه عرفان حلقه و از فعالان فعلي انجمن نجات از حلقه
گفتگو با حجت الاسلام دكتر عبدالحسين خسروپناه
Share/Save/Bookmark
نظرات بینندگان (3 نظر تاکنون ثبت شده است )
ارسال نظر
مينا
پاسخ
0
0
اكه اين طور كه اين آقا ميگه عرفان آقاي طاهري توجيه علمي نداره چرا همون اول جلوشو نگرفتن و اجازه دادن راحت تو ايران فعاليت كنه
صدف
پاسخ
1
0
من شنيدم پروفسور نام آور رو ترور كردن اين صحت داره؟
پاسخ
0
0
با سلام مي خواستم بپرسم آيا بالاخره شما تشعشع دفاعي را در عرفان حلقه قبول داريد يا خرافه است؟
عرفان كيهاني نام فرقه‌اي است كه مدعي ارتباط با «آگاهي كيهاني» و درمان همه بيماري‌ها بواسطه اتصال با روح القدس است. آغاز فعاليت‌هاي اين فرقه به دهه هفتاد و به ترويج تفكرات فردي با نام محمدعلي طاهري بازمي‌گردد. وي مدعي است كه با شعور كيهاني كه همان روح القدس است ارتباط دارد و اين توانمندي را داراست كه ساير افراد را نيز با چنين شعوري ارتباط داده و بيماري‌هاي جسمي و روحي آنان را درمان كند. روند فعاليت‌هاي اين فرقه ابتدا در پوشش درمان‌گري و از تهران شروع و به تدريج و به موازات اتخاذ شگرد شاگردسازي، در ساير شهرها نيز گسترش يافت. چاپ كتاب «عرفان كيهاني» به قلم مبدع آن، اولين نمود بيروني تغيير رويكرد اين فرفه از درمان‌گري به ترويج ديدگاههاي به ظاهر عرفاني بود كه با مقدمه دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني مورد كنكاش و تأمل محافل ديني و علمي قرار گرفت. ادعاها و شبهات مطرح شده از سوي طاهري مانند: ارتباط با روح القدس، درمان همه بيماري‌ها، عرفان آسان و ساده، عرفان ايراني، رسيدن به خدا با اولين اتصال و وحدت با هستي؛ سبب گرديد تا گروهي از دغدغه‌مندان و پژوهشگران در حوزه‌هاي علميه و مراكز پژوهشي، نسبت به آن واكنش نشان داده و در صدد پاسخ‌گويي برآيند. شماره دوم فصلنامه الكترونيكي پاسخ در همين راستا تدوين و در اختيار مخاطبان قرار گرفته است. اميد است كه مرضي حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) قرار گيرد. سردبير
 
امام علي علیه السلام:

تَمامُ العِلمِ العَمَلُ بِمُوجَبِهِ

كمال علم، عمل كردن به مقتضاى آن است.

غرر الحكم: ح ۴۴۸۲

طراحي سايت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

  • در نوع خودش بي نظيره
  • خيلي جالبه
  • قابل قبوله
  • چنگي به دل نميزنه
Ajax Loader
تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات است. استفاده از مطالب این پایگاه باذکر منبع بلامانع است.
قم - خیابان معلم - کوچه 12جنب جامعه مدرسین -حوزه علمیه قم تلفن : 37737217-025 نمابر : 37737213-025 کدپستی : - 4466 37185